palaa takaisin

YLE | Moderni käyttöliittymän toteutus

Yle Areena

Yle Areena on Suomen suurin netti-tv ja radio sekä yksi Suomen arvostetuimmista verkkobrändeistä. Adage on ollut mukana toteuttamassa Yle Areenan uudistusta.

TAVOITE

Yleisradio uudistaa jatkuvasti Yle Areena -palvelua ja ohjelmaopasta. Tavoitteena on parantaa palvelua käyttävien käyttökokemusta erilaisilla päätelaitteilla, koota ohjelmiin liittyvä sisältö aiempaa paremmin yhteen ja nopeuttaa palveluiden jatkokehitystä.

RATKAISU

Uusi Yle Areena toimii responsiivisesti erilaisilla päätelaitteilla. Kirjautuneet käyttäjät voivat seurata palvelussa suosikkisarjojaan. Palvelu hyödyntää taustajärjestelmien uusia API-rajapintoja, joiden ansiosta verkkopalvelun kehitystyö on aiempaa ketterämpää. Adage on ollut mukana toteuttamassa Areenan käyttöliittymää osana Yleisradion ja alihankkijoiden muodostamaa projektiryhmää.

katselukertaa / kk

Tiesitkö?

YLE Areenan katsotuin ohjelma on pitkään ollut Pikku Kakkosessa esitettävä Ryhmä Hau. Sen jaksoja katsotaan Yle Areenan kautta yhtä paljon kuin suoraan tv:stä ja viikottaiset nettikatselumäärät ovat jatkuvasti lähellä sataatuhatta.

Yle on verkkotekemisessä suunnannäyttäjä ja näkemyksellinen online-toimija sekä television digisiirtymän veturi. Yle Areenan uudistusta on tehty vaiheittain. Ylen uusi ohjelmaopas julkaistiin vuoden 2014 alussa. Uusi Yle Areena tuli beta-käyttöön syksyllä 2014 ja se julkaistiin keväällä 2015. Palvelun jatkokehitys jatkuu edelleen.