Adage menestyy ja kasvaa

kesä 22, 2016 | Näkökulma |

Adagen liikevaihto kasvoi viime vuonna yli 20 % ja oli noin 2,7 miljoonaa euroa. Tuorein adagelainen Laura Timosaari päätti haastatella Adagen toimitusjohtajaa.

Sami Wilkman, mikä on Adagen menestyksen takana?

– Osaavat ja motivoituneet ammattilaisemme ovat osaamisemme perusta, eli suurin kiitos kuuluu adagelaisille.  Taustalla ovat tietenkin myös menestyneet asiakkaamme, jotka ovat osanneet hyödyntää digitalisaation luomaa murrosta ja suunnitella palveluitaan ja tuotteitaan asiakaskeskeisesti, eli käyttäjäkeskeisesti, niin kuin Adagessa asian yleensä ilmaisemme. Palvelumuotoilu ja UX eli käyttökokemus koetaan nyt tärkeiksi ja me ratsastamme tämän kasvavan aallon harjalla.

Nyt kun palvelumuotoilu ja käyttökokemus ovat tulleet osaksi kaikkea kehittämistä, niin kovin monet perinteisetkin it-alan toimijat, mainostoimistot ja toteuttajatalot kertovat toimivansa käyttäjäkeskeisesti. Erottuuko Adage enää tässä kasvavassa UX-osaajien joukossa mitenkään?

– Käyttökokemus, käytettävyys ja palvelumuotoilu ovat aina olleet Adagen ydinosaamista ja siihen myös meidän asiakkaamme ovat luottaneet. Siitä tämä menestys on syntynyt. Hyviä palveluja voi tehdä vain, kun suunnittelu on aidosti käyttäjäkeskeistä. Adage ei tästä tingi. Monissa organisaatioissa tämä on jo havaittu ja teemmekin lukuisten yritysten ja julkishallinnon tahojen kanssa pitkäaikaista yhteistyötä paremman digitaalisen tulevaisuuden puolesta.

Adagella on nyt 15 vuotta ikää, eli Adage on rippikouluikäinen. Mihin Adage on menossa tästä eteenpäin?

 – Rippikouluikäinen todellakin, ei vielä olla ihan aikuisia, vaan innostuneita elämänjanoisia nuoria. Aiomme olla tulevaisuudessa vielä paremmin uusien digitaalisten innovaatioiden kehittäjä sekä käyttäjien kokemusten tulkki. Me olemme vakavia ammattilaisia, mutta meillä osataan pitää myös hauskaa ja meidän kanssamme on mukava tehdä töitä. Luomme uutta ”pää pilvissä, mutta jalat maassa” –asenteella.

Kauppalehti myönsi Adagelle vuoden 2016 menestyjäsertifikaatin.