Adage

Adage on käyttäjäkeskeiseen suunnitteluun ja palvelumuotoiluun erikoistunut suomalainen yritys. Suunnittelemme, tutkimme ja toteutamme digitaalisia palveluita. Luomme parempaa käyttökokemusta suurella digisydämellä.

"Yhteistyö toimi erinomaisesti. Adagelaiset ovat asiantuntevia, luotettavia ja heidän kanssaan on miellyttävää tehdä työtä. Työn jälki on laadukasta."

Juha Sjöblom
Sibelius-Akatemia

Adagen historia

2001

Käytettävyyden pioneeri Adage perustetaan avaruusseikkailun vuonna 2001. Nuoret innokkaat teekkarit ottavat missiokseen parantaa maailmaa aseenaan taidokas UX-suunnittelu. Adage saa heti isoja asiakkaita finanssisektorilta, ICT-yrityksistä ja julkishallinnosta.

2002

Supersuositun Käytettävyyden psykologia -kirjan ensimmäinen painos. Taru sormusten herrasta alkaa teattereissa.

2006

Käytettävyystutkimuksen lisäksi Adage suunnittelee käyttöliittymiä ja toteuttaa useita verkkopalveluita. Matti hyppää kankaalle ja 300 kreikkalaista tappelee Thermopylain solassa.

2008

Adage siirtyy isompiin tiloihin ja perustaa Suomen kauneimman käytettävyyslaboratorion. Maailma sai Kung Fu Pandan ja vaalean James Bondin.

2010

Eyjafjallajökullin tulivuorenpurkaus sotkee lentoliikenteen ja kolme adagelaista jää jumiin New Yorkiin. Natalie Portman on musta joutsen ja Johnny Depp on Liisa ihmemaassa.

2013

Adage panostaa graafiseen suunnitteluun ja tiedon visualisointiin. BI-sovelluksien suunnittelusta tulee Adagelle merkittävä osa-alue. Armi Toivanen pilaa avioliiton 21 eri tavalla.

2015

Vahvan kasvun vuosi. Uudistimme samalla brändi-ilmeemme. Toteutusprojektit lisääntyvät merkittävästi. Uutuuselokuvat Jurassic World, Mad Max, Terminator, Tähtien sota sekä Cinderella pyörivät teattereissa.

2020

Design & Experience -talo Adage luo edelleen maailmanluokan käyttökokemuksia. Rocky VIII saa ensi-iltansa.

30